Pink Bow Tie
Assalamualaikum 

If a girl doesn't wear hijab, does that mean she will go to hell?  But what if she reads Salat, Quran regualrly, acts decently, doesn't look at boys, doesn't gossip/babckbite etc, will not wearing hijab condem her to hell despite all her good attributes?  

eerrmm

praise be to Allah 

First of all it is essential to know that Muslim men and Muslim women are obliged to follow the commands of Allaah and His Messenger, no matter how difficult that may be for people and without feeling shy of other people. The believer who is sincere in his faith is the one who is sincere in carrying out his duty towards his Lord and obeying His commands and avoiding that which He has forbidden. No believer, man or woman, has the right to hesitate or delay with regard to commands; rather he or she should hear and obey immediately, in accordance with words of Allaah 

hmmm , Islam tak harus melihat bagaimana kecil atau besar dosa adalah, sebaliknya dia harus melihat kebesaran dan mungkin Siapa dia mengingkari Satu, kerana Dia adalah Maha Besar, Yang Maha Tinggi; Dia Maha Perkasa lagi Maha kekuatan dan berat azab seksaNya, dan hukuman-Nya adalah teruk dan menyakitkan dan memalukan. Jika Dia  dendam kepada orang-orang yang menderhaka kepadaNya, maka sehancur-hancurnya akan nasib mereka.

disini aku nak menyatakan. banyak lagi kawan aku dekat luar sana yg tak berhijab! TAPI yang berhijab ni tak semestinya BAIK tunaikan apa yang wajib. banyak lagi juga aku tengok yang berhijab tapi TAK SOLAT 5 WAKTU! 

padahal yang tak berhijab ni pula solat lima waktu . oh terbalik . tapi apa yang wajib kita harus lakukan! bukan senangn nak jadi baik. mudah untuk menjadi jahat. 

sebagai kawan aku sentiasa berdoa agar kawan aku diluar sana mendapat hidayah! as friend aku tegur kawan aku suruh pakai tudung! tapi dorang cakap mcm ni . NANTI LA TAK BERSEDIA. oh no kawan! kalau nak kira mati ni sedia tak sedia bila bila masa boleh mati kawan. rambut tu rambut dekat akhirat nanti macam mana?! nauzubillah! jangan kawan jangan la tunjuk rambut tu! sedia tak sedia kau kena pakai tudung juga!! 

bukan nak tunjuk baik! tapi aku ni pun bukan 100% perfect aku pun tak tahu apa. dulu pun tak bertudung yes aku akan try sedikit demi sedikit! aku nak berubah ! aku nak berubah kita manusia akhir zaman. banyak dah tanda tanda kiamat kecil. wahai sahabat sahabat sekalian sedar lah anda! kita manusia hidup di muka bumi ini hanyalah sementara. bukan untuk bersuka ria! akhirat nanti kita nak jawab apa dengan ALLAH?! apa kita nak jawab?


kesian dekat mak ayah kita! ayah kita juga nak kena jawab dekat akhirat! ayah kita yang nak kena tanggung segala dosa yang kita buat! 

fikir fikir lah wahai sahabat sahabat sekalian. jgn menyesal ! bertindak secepat mungkin! insyallah ! TAK RUGI PUN KALAU KITA LAKUKAN KEWAJIPAN ni :-)


thanks for read saya seorang manusia yang kerdil tegur lah saya kalau ada silap dan salah wasalam :-)