Pink Bow Tie
cinta?
cinta umpama masuk telinga kira keluar telinga kanan
kadang kadang cinta ini manis kadang kala juga cinta ini pahit
aku sudah lali tentang cinta 50% aku sudah mengenali apa itu cinta
cinta yang buat aku sengsara gembira derita dan akhirnya aku yang merana
bodoh jugak aku memilih cinta yang tak sesuai dengan ku
cinta ini hadir secara tiba tiba
tak dijangka tak diduga
aku sudah banyak kali dimainkan dengan cinta
sudah banyak kali aku termakan dengan kata kata janji manis lelaki
aku selalu terkena
aku selalu mengalah dan aku menyerah
ya mungkin keadaan sikap situasi tidak kena dengan aku
tidak sesuai dengan aku
sikap panas baran aku kesabaran aku tak dapat dikawal
mungkin salah aku atau mungkin salah DIA
aku dah muak dengan cinta
cinta yang selalu bermain dalam fikiran ku yang tak pernah pun SETIA bersama ku!
cinta ini tidak adil bagiku
semuanya dusta tipu bohong!
baru aku sedar bahawa susahnya hidup bercinta berkasih sayang
cinta yang kali ini aku harapkan akan kekal sehingga akhir nyawaku rupanya hanya sekadar imaginasi
omong kosong!
yang tiada apa apa dengan ku
cinta yang kali ini hanya sementara dan tak bertahan macam sebelum ini
aku percaya pada Qada dan Qadar Allah
aku percaya bahawa ajal maut jodoh pertemuan semua terletak ditanganNya
tapi aku aku aku sendiri kena berusaha cari doa jodoh ku bukan dengan senang lenang aku boleh dapat!
aku bukan dilahirkan kaya aku bukan dilahirkan dengan semua benda aku dapat.
aku bukan dilahirkan untuk disakiti atau sebaliknya
sesungguhnya terima kasih kerana telah main persaanku
main dengan hatiku
main dengan segala akal fikiranku
semoga kau menjadi seorang insan yang berguna kelak di dunia atau di akhirat sana
terima kasih